Претражи овај блог

четвртак, 24. март 2016.

ВОДОНИК


Можда сам ситан, али нисам за потцјењивање. Ја сам сила у малом паковању, жестоко ударам и покреће ме ватрена природа - увијек имај на уму да сам број један! Најједноставнији сам и најлакши од свих елемената, најраспрострањенији у васиони и извор свега што постоји - од материје и енергије до живота. Баш сам ја оно што подстиче нуклеарну фузију у звијездама и елемент сам од којег су изграђени сви други елементи периодног система.
На Земљи постојим као гас који се састоји од два атома водоника (Н2). Када сам у близини, све се дешава с праском. Изузетно сам запаљив. Некада сам ја био тај којим су пунили цепелине, али неколико експлозија с трагичним исходом окончало је моју каријеру. Планирам да у будућности постанем битан за горивне ћелије - чист и ефикасан начин производње струје.


ИЗВОР : Дингл, А., Грин, Д.: "ПЕРИОДНИ СИСТЕМ ЕЛЕМЕНАТА", Београд, 2015. год.


Нема коментара:

Постави коментар