Претражи овај блог

четвртак, 24. март 2016.

КИСЕОНИК


Ја сам тих и ненаметљив, без боје, мириса и укуса. Неки кажу да немам своје ЈА, али они не препознају праву величину. Ја сам снага која стоји иза већине хемијских реакција на Земљи. Без мене умиреш.
Ја сам гас који чине два атома (О2), који се спремно комбинује с другим супстанцама у реакцијама оксидације да би ослободио енергију. Када ме удахнеш, ја се увучем у твој крвоток. Када доспијем у твоје тијело, свака ћелија ме користи да би покренула и одржала хемијске реакције неопходне за одржавање живота.
Налазим се, поред тога, у тимовима од три атома (О3) као гас познат под називом озон. Кад сам у том облику високо на небу, штитим Земљу од штетних сунчевих ултраљубичастих зрака.












Оглед добијања кисеоника можете погледати овдје: https://www.youtube.com/watch?v=ySZ7UPPlnx8 .


ИЗВОР : Дингл, А., Грин, Д.: "ПЕРИОДНИ СИСТЕМ ЕЛЕМЕНАТА", Београд, 2015. год.

Нема коментара:

Постави коментар